Monday, January 23, 2012

Translate English to Japanese?

Hello, how do you translate





"if that is okay for you"





and





"I wanted to know what was the answer you wanted to hear"





to Japanese words? with Japanese characters please.|||もしそれがあなたのためになるのなら


moshi sorega anatano tameni narunonara





わたしはあなたが聞きたいと望んでいた答えが何だったのかを知りたかった


watashiwa anataga kikitaito nozondeita kotaega nandattanokawo shiritakatta


|||"If that is okay for you" would be:


"もし、あなたにとってOKなら" = moshi anata ni totte ookei nara


"もし、あなたがOKなら" = moshi anataga ookei nara





if: もし (moshi)


okay: OK (ookei)


for you: あなたにとって (anatani totte), あなたが (anata ga)





"I wanted to know what was the answer you wanted to hear" would be:


"あなたが聞きたかった答えが何だったか知りたかった" = anata ga kikitakatta kotae ga nandattaka shiritakatta





I wanted to know: 知りたかった (shiritakatta)


what was: 何だった (nanndatta)


the answer: 答え (kotae) + が (ga) a subject marker


you: あなたが (anata ga)


wanted to know: 知りたかった (shiritakatta)





Hope this helps.|||"if that is okay for you"








それがあなたのために良ければ





"I wanted to know what was the answer you wanted to hear"





私はあなたが聞きたいと思った答えはだったもの知りたいと思った

No comments:

Post a Comment